tirsdag 11. mars 2008

Turister er egentlig fine dyr, men Illustrator er et beist!

Hei igjen...

Tar en liten pause i skolearbeidet for å skrive litt her. Driver akkurat nå å sliter som en tulling med å farge noen kjempeteite tegninger i illustrator. Det går ikke så bra. Har lyst til å gråte. Men... klarer... akkurat... å... la... være.... (snufs).

Ja, ja... I hvertfall...

På vei til skolen i dag (over bakke bru for å være helt eksakt) så jeg Trondheims første vårtegn: noen tyske turister som tok bilder av Nidelva. Min første tanke var "åh nei, ikke teite turister!" men så gikk det plutselig opp for meg, som i en åpenbaring av bibleske proposjoner, at jammen er det fint her i byen. Det er jo tross alt en grunn til at folk drar langveisfra for å komme hit å se. Akkurat sånn som vi drar langveisfradervibor for å se på gatene og bygningene og elvene i Tyskland der de tyske turistene bor (men som ikke er turister der de bor, ble jeg også klar over i samme øyeblikk). Fort gjort å glemme at vi trasker å går dag ut og dag inn gjennom en turistattraksjon.

Trondheim lyste opp for meg der og da, å jeg ble i veldig godt humør av tanken. Jeg smilte til de tyske turistene i håp om at kanskje det skulle være med på å gjøre turen deres enda litt bedre.


Og her er jaggu meg et bilde av en turist. Har du sett!


Uansett... Tilbake til Illustrator, som ikke smiler til meg akkurat nå...

4 kommentarer:

Anonym sa...

turister ja!

en gang kom det en turist og tok bilde av meg i russebukse, og en annen gang kom det en japansk turist og tok bilde av venninna mi i rocka/fargerike/søte klær. Senere fant hun bildet av seg selv i et japansk blad :O :P lurer på om jeg også kom i et blad?

jeg blir veldig lett fascinert av ting rundt meg :p glaner så mye på bygninger osv at jeg ikke legger merke til stalkere osv!

Kjersti Johanne sa...

Åh, så fint at du blogga om turistan! Du fikk forklart d på en bedre måte einn mæ syns æ. Du tenke my fint! Åsså e d jo litt greit at d ikke skjer bare dumme ting på Bakke bru.

Kjersti Johanne sa...

Altså... på tide me eitt nytt innlegg? Eller har du glemt din Hans Jæger?

Stein sa...

Ajaja! Det kommer, det kommer... Jeg skal skrive mitt liv... snart :)