søndag 13. juli 2008

Jeg er ikke GAMMEL!!!!

Åkey. Her er en historie om hvor gammel jeg er, så følg med...

I forrige uke hadde vi besøk av Lines bror og hans familie. Det er Lines bror og hans samboer som har to barn sammen. Et barn er ca. 3 år gammelt og det andre er litt under et år eller noe sånt. Dette er ganske viktig informasjon for resten av historien så dette må du pugge utenatt før du leser videre...

Ok? Nå har du det klart for deg?... Bra.

En dag i forrige uke var det ganske fint vær så vi bestemte oss for å dra på Munkholmen å grille. Alle sammen. Vi dro ut dit på den båten og hadde en veldig hyggelig stund på Munkholmen. Men så (å her kommer hele poenget med denne historien) skulle vi tilbake. Det var mange folk som skulle tilbake. Båten ble fort full. Broren til Line måtte sette seg bakerst med en barnevogn, mens vi satt lenger frem.

Nå skal jeg forklare hvordan vi satt for det er også ganske viktig for denne historien... Følg med!

I denne båten er det plass til 3 stykk på et sete. Vi satt fremst i båten å der er det sånn som det ofte er på toget, med to seter som peker mot hverandre, mens resten av setene bakover bare peker en vei sånn at alle sitter å ser i bakhodet til de foran seg. Jeg satt på dette setet som vendte mot alle andre sånn at jeg satt feil vei i forhold til hvordan båten kjører. Line satt ved siden av meg og barnet på 3 år satt ved siden av Line igjen. Ovenfor oss sitter samboeren til Lines bror med det minste barnet på fanget, ved siden av de sitter to ukjente personer som er urelevante i forhold til denne historien. Bak der igjen sitter det tre damer som utifra utseende å dømme er i 40-åra et sted. Disse er i høyeste grad relevant i forhold til denne historien. Faktisk så er de historiens hovedpersoner.
Barnet på samboerens fang er vendt mot disse damene og sjarmerer selvfølgelig disse i senk i løpet av turen. Den rekken jeg og Line og det andre barnet sitter på er også vendt mot disse damene og det som slår meg som rart er måten de ser på meg og smiler. Disse tre damene sitter å regelrett ser rett fra det lille sjarmerende barnet til meg og smiler å snakker seg i mellom. Jeg synes det er litt rart, men smiler tilbake for å være høflig.

(nå kommer poenget med hele denne historien... Jeg lover...)

Vel fremme på fastlandet igjen kommer vi oss alle av båten. Samboeren til broren til Line er fliral som vi sier på østlandet. Det er ett eller annet hun synes er veldig morsomt. Hun hadde nemlig hørt hva disse damene hadde sagt til hverandre. Det de sa er liksom klimakset til hele denne lange, egentlig unødvendige historien, og jeg skriver det her.

Damene sier:

"for en søt unge (det lille barnet på under 1 år som sjarmerer de i senk) og det må være broren (sier de å ser på det andre barnet som sitter på vår rekke, noe som stemmer siden de er søsken) og det er jo ikke vanskelig å se hvem som er faren (sier de mens de ser på ingen andre enn.... MEG!!!!!!!!!!!!!!!!!)"

HVA FAEN!!!!???? HÆ!!!!???

DET ER JO IKKE VANSKELIG Å SE HVEM SOM ER FAREN!!!!!!!! HÆ!!!???

JADA!! DET ER JEG SOM ER FAREN VETTU!!!

Jeg som følte meg gammel nok fra før... For et slag i ansiktet!

(Men litt morsomt også da... Hrm...)

8 kommentarer:

Laila Myrseth Tryggeseth sa...

åhkej!! eg trudde medan eg las at dei trudde du var bestefaren!!!!!!!!

Kjersti Johanne sa...

Hvis du hadd vært verdaling had teorien t daman stæmt, bare at ongan hadd vært 10 og 7 år gammel.

Stein sa...

Kanskje de damene var fra Verdaln? Eller kanskje de bare var DUMME SOM BRØD!!!?)

Ai! Jeg merker at denne historien fortsatt gjør meg litt opprørt...

Beklager

:)

Kjersti Johanne sa...

Æ tippe på ei lett blanding ;)

Anonym sa...

Haha, bestefar! XD Bra de sa pappa da. Og ikke det.

Hva om du tar vekk alt skjegget og klipper håret kult og hipt, så begynner du å gå i Pøbel t-skjorter. Da blir du ung da! :DDDDDD

Øystein sa...

hehe :P føler emd deg as stein. starter virkelig og bli gammel nå jeg å. fy faen som tiden flyr as. husker da vi var 19 jeg og bodde i hamar. da det største problemet våre var om lord of the rings filmene kom til og bli like konge som vi trodde de ville bli. og det at det var møkk lenge til neste matrix film. og ikke snakke om ryktent vi hadde hørt om at etter star wars tulle triologien kom en ny indiana jones film.. men er da i alle fall ikke 30.. blir jeg noen gang over 30 skyter jeg meg selv.... ikke så jeg dør da.. emn i foten el no slikt:p

Stein sa...

Ah... Øystein, du bringer meg tilbake til de gode gamle dager med dine utsøkte skildringer. For en tid. Vi var så ansvarsløse... Så ignorante... Så FRI!!!

Akk... Hvor gikk det galt? Hvem var det som lurte oss, uten at vi merket noe som helst?

Håper du snart poster noe på den splitter nye bloggen din da. Og hvis du snart blir Gud, så får du se til å gjøre en såkalt "divine intervention" sånn at jeg slipper å jobbe kjipe jobber for å tjene penger, ok?

fint... :)

Stein sa...

Heidi!!

For en fantastisk ide! Jeg gjør det med en gang!!